Wymiany i przechowanie opon
Z analizy producentów wynika, że na prawidłową eksploatację opon ma wpływ zarówno temperatura, czas eksploatacji, stan bieżnika jak i ciśnienie.
Wpływ temperatury staje się odczuwalny dla opon letnich poniżej 7 stopni, gdy utwardzając się nie zapewniają Państwu bezpiecznego i wygodnego podróżowania, spada ich żywotność i efektywność hamowania. O tę wymianę zadbajcie Państwo z dużą starannością, także dlatego że później trudno wykonać ją od ręki.
Jeśli wybieramy opony zimowe zwróćmy uwagę na jej szerokość, montując opony węższe od opon letnich zwiększymy docisk na 1 centymetr kwadratowy nawierzchni, co ma duże znaczenie w sezonie zimowym. Przykładowe szerokości opon wydrukowane są na boku opony jako pierwsze liczby oznaczenia 185/, 195/ 205/, węższe byłyby 175/, 185/, 195/.
W podwyższonych temperaturach możemy spodziewać się dość prawidłowego zachowania opon zimowych, lecz spadnie zdecydowanie ich żywotność. Wskazana jest wymiana ich na letnie powyżej 7 stopni Celsjusza, co w naszym klimacie zdarza się już w kwietniu.
Toyota wymiana opon w Warszawie
Wszystkie wymiany opon kończymy wyważeniem kół, sprawdzany jest stan bieżnika opon, a Klientom nie mającym możliwości przechowania oferujemy nasze usługi.
W codziennej praktyce spotykamy się z montowaniem przez Klientów szerszych opon, oraz sztywniejszych amortyzatorów i sprężyn, co przyspiesza zużycie elementów zawieszenia. Ciśnienia w oponach określone są przez producenta i różnica począwszy od 5 % spowoduje podwyższenie spalania i spadek żywotności opon. Zbyt wysokie ciśnienie powoduje zwiększone zużycie bieżnika w środkowej części opony, a zbyt niskie na obrzeżach.
Eksploatacja opon ze względu na przydatność powinna być przerwana po okresie 6 lat, nawet jeśli stan bieżnika jest w normie. Jest to na tyle ważne, że samemu można sprawdzić datę produkcji na boku opony wydrukowaną jako numer tygodnia i rok produkcji. O przydatności opon świadczy stan bieżnika i uznajemy je za wyeksploatowane gdy jego wielkość spadnie poniżej 2,5 mm w przypadku opon letnich i 3,5 mm w przypadku opon zimowych. Opony w takim stanie wydłużają hamowanie, co jest szczególnie niebezpieczne w przypadku pokrytej wodą nawierzchni, gdy droga hamowania może wydłużyć się dwukrotnie, a każdy wjazd w kałużę może wprowadzić auto w niekontrolowany poślizg.