Diagnostyka komputerowa
Specyfikacja czynności i wymienianych w trakcie napraw części zamiennych: odczytujemy kody usterek, kasujemy usterki, kasujemy inspekcje serwisowe, wykonujemy diagnozowanie komputerowe Toyoty w Warszawie, naprawiamy układy sterowania silników diesla i benzynowych, układy filtra cząstek stałych, regenerujemy przepustnice, naprawiamy układy ABS i powiązane z nimi, układy poduszek powietrznych, klimatyzacji i nadmuchów, naprawiamy instalacje elektromechaniczne, naprawiamy alternatory, rozruszniki, wentylatory, mechanizmy wycieraczek, instalacje alarmowe, montujemy czujniki parkingowe, alarmy, haki holownicze, wymieniamy elektryczne szyby, centralne zamki, termostaty, czujniki temperatury, wałka rozrządu i wału korbowego, przewody, wiązki przewodów, kostki, piny, przekaźniki, przełączniki, kopułki, cewki, świece zapłonowe, świece żarowe.
Diagnostyka komputerowa Toyoty w Warszawie
Układy elektromechaniczne systematycznie z biegiem lat wzbogacają wyposażenie naszych samochodów. Sterują one podzespołami podwyższającymi komfort podróżowania, mają wpływ na bezpieczeństwo bierne i czynne, sterują pracą jednostek napędowych, oraz wpływają na czystość spalin. Normy ekologiczne w dużym stopniu komplikują rozwiązania konstrukcyjne ( sondy lambda, filtry cząstek stałych) i nie zawsze mają dobry wpływ na niezawodność pojazdu. Bardzo lubimy korzystać z nowinek technicznych jeśli wszystko działa bez zarzutu, lecz zdarza się również, że pojawiają się komplikacje z autem i padają podzespoły uniemożliwiające dalszą jazdę. Podczas jazdy łatwo można dostrzec przejawy niesprawności układów elektromechanicznych, gdyż komunikaty na desce rozdzielczej informują o usterkach mogących przyczynić się do awarii.
W codziennej praktyce napotykamy na liczne pytania Klientów o ich interpretację, co jednak z racji sporej ilości ewentualnych przyczyn wymaga diagnozowania w naszym serwisie. Klienci zazwyczaj poważnie traktują komunikaty o usterkach i umawiają się do serwisu na potocznie nazywane podpięcie pod komputer. Zaobserwowaliśmy, że wśród Klientów ugruntowało się stanowisko, że podpięcie pod komputer rozwiąże większość problemów elektromechanicznych z autem, co jest z pewnością wynikiem nierealnych wypowiedzi osób nie pracujących przy diagnostyce profesjonalnie. W podstawowym zakresie usługi jest odczyt kodów usterek stałych i sporadycznych i próba ich skasowania, jeśli w wyniku jazdy usterki ponownie się pojawią, to są one stałe i potrzebna będzie dokładniejsza diagnostyka i naprawa. Diagnozowanie ich wymaga ciągłego podnoszenia poziomu wiedzy naszej kadry technicznej i wyposażenia serwisowego.
Podpięcie pod komputer przy obecnym poziomie techniki umożliwia diagnoście wykrycie usterek elektromechanicznych, natomiast nie pokazuje który podzespół wymienić, lub gdzie reperować uszkodzone przewody.
Wykonanie tego jest możliwe tylko dzięki doświadczeniu diagnosty i wielu wspomagającym pomiarom nie tylko typu elektrycznego na przykład: pomiary podciśnień, ciśnień, szczelności i sprawności podzespołów, sprawdzenie kostek elektrycznych, przekaźników i drożności wiązek przewodów. Wszystkie pomierzone wartości diagnosta musi sklasyfikować, a wiele z nich uzyskuje podczas pomiarów drogowych. Dokładniejsza diagnostyka Toyoty wymaga większego zaangażowania czasowego i jest nieco droższa od zwykłego odczytu usterek, ale opłaca się, gdyż daje pewność prawidłowego wykonania naprawy, w przeciwieństwie do warsztatów przypadkowo wymieniających uszkodzone elementy narażając Klienta na zbędne koszty i nerwowe sytuacje.
W sytuacji gdy niespodziewany defekt układów elektromechanicznych będzie wymagał natychmiastowej pomocy serwisowej, zapraszamy w każdym momencie.