Naprawa układu kierowniczego
Specyfikacja wymienianych w trakcie napraw części zamiennych: drążki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, przeguby od strony wewnętrznej i zewnętrznej, zwrotnice, pompy układu wspomagania, płyn układu wspomagania, regenerujemy przekładnie układu kierowniczego i pompy układu wspomagania.
Układ kierowniczy jest tym podzespołem, który powoduje, że możemy bez wysiłku sterować autem. Od jego sprawności uzależnione jest bezpieczne podróżowanie. Podczas jazdy łatwo można dostrzec przejawy niesprawności, gdy auto traci sterowność, gdy pojawią się luzy i wycieki w układzie kierowniczym. Wycieki płynu z układu wspomagania są o tyle groźne, ze pompa układu przestaje być smarowana, co może spowodować jeszcze większe problemy.
Na trwałość układu kierowniczego mają zdecydowany wpływ warunki jazdy, jak często się zdarza, że zawadzimy o przeszkodę, krawężnik, dziurę w drodze, natomiast najbardziej niszczące są kolizje drogowe. W naszej codziennej praktyce spotykamy się z montowaniem przez Klientów szerszych opon, oraz sztywniejszych amortyzatorów i sprężyn, co przyspiesza zużycie elementów układu kierowniczego.
Spotykamy się także z dwoma stanowiskami co do sposobu jazdy po bardzo złych drogach, zarówno szybko jak i wolno. Który sposób lepszy, wolna jazda to może mocniejsze kołysanie, ale słabsze uderzenia w podzespoły układu kierowniczego i niższa szkodliwość.
Naprawy układu kierowniczego wymagają nastawienia geometrii. W naszym serwisie posługujemy się podnośnikiem wyposażonym w funkcję skomputeryzowanego wyszukiwania odpowiednich danych kątowych określonych przez producenta dla poszczególnych modeli Toyoty. W praktyce napotykamy na liczne pytania Klientów o koszty napraw, kalkulujemy w odpowiedzi cenę łączną. W czasie rozmowy dowiadujemy się następnie, że w innych warsztatach podają cenę bez geometrii, aby była bardziej zachęcająca, natomiast usługa będzie wtedy wykonana bardzo nieprawidłowo i Klient nie powinien jej wykonać w tym warsztacie.
Wskazane jest aby co najmniej raz na rok lub co 15 000 km wykonać przegląd auta i usunąć bieżące usterki układu kierowniczego.
W sytuacji gdy niespodziewany defekt układu kierowniczego będzie wymagał natychmiastowej pomocy serwisowej, zapraszamy w każdym momencie.