Strona główna » Serwis » Wymiany oleju silnikowego

Wymiany oleju silnikowego

Regularna obsługa przeglądowa, dobrze dobrany olej i optymalny stan daje pewność większej żywotności silnika.

Olej silnikowy jest podstawowym materiałem eksploatacyjnym, który minimalizuje tarcie elementów wewnętrznych, oraz pochłania część ciepła wydzielanego przez pracujący silnik.
Jego praca w podwyższonych temperaturach i w warunkach zmieniających się obciążeń oraz zanieczyszczenia, powodują utratę cech smarowania i podwyższenie lepkości, co szczególnie zimą utrudnia rozruch. Odpowiednie oleje stosowane w naszym serwisie określają specyfikacje producenta dla poszczególnych modeli Toyoty w szerokim zakresie roczników i przebiegów. Zarówno czas eksploatacji, liczba przejechanych kilometrów i uciążliwość na przykład miejskich warunków, decydują o terminie wymiany.

Wskazane jest aby co najmniej raz na rok lub co 15 000 km wykonać wymianę oleju i przegląd okresowy auta.

W praktyce spotykamy się z przypadkami, że Klienci w sytuacjach awaryjnych dzwonią do nas z zapytaniem jaki olej można dolać. Jeśli jest to nasz Klient widzimy w systemie i możemy bez problemu doradzić, poza tym po każdej wymianie oleju zawieszka w komorze silnika informuje o rodzaju oleju. Jeśli nie jest to nasz Klient i nie wie jaki olej ma zalany w silniku to praktycznie mamy związane ręce i nie możemy nic doradzić.

Najbezpieczniej jest powiedzieć, że nie można mieszać różnych olejów i różnych producentów, ale…...........

Musimy być szczególnie ostrożni gdy mamy silnik z turbiną, filtrem cząstek stałych, lub gdy pracuje w Long Lifie. Oleje mają wiele oznaczeń i nie chodzi tu o szerokie rozpisywanie się na ich temat, przedstawimy pewne rady praktyczne.

Przykładowe oznaczenia oleju 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W- 40, 15W-40, jeśli znają Państwo typ oleju a nie posiadają identycznego na dolewkę, to jeśli dolewamy zwróćmy uwagę aby najlepiej pierwszy parametr był identyczny, czyli do 5W dolewamy olej 5W. Jeśli mamy auto z filtrem cząstek stałych zwróćmy uwagę aby w opisie na opakowaniu miał normy ACEA C1, C2, C3. Jeśli nie posiadamy oleju identycznej marki dolejmy olej innej ale o odpowiednich parametrach. Są jeszcze normy dopuszczeniowe Toyoty ale to może być już zbyt dużo gdy stoimy na przykład w szczerym polu.

Po każdej takiej niepewnej sytuacji zapraszamy do serwisu.